وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان

وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   ----------------------- وبلاگ حقوقی چرخ کاریان ///////  وکیل / وکالت / وکیل دادگستری / سایت حقوقی / مشاوره حقوقی و آدرس charkhkarian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





«مرضیه»:فقط برای دفاع از خودم، آدم کشتم

زنی که به کشتن همسر خواهر شوهرش متهم شده است امروز دردادگاه کیفری تهران ادعا کرد فقط برای دفاع از خود دست به جنایت زد. 

 

 

 

زنی که به کشتن همسر خواهر شوهرش متهم شده است امروز دردادگاه کیفری تهران ادعا کرد فقط برای دفاع از خود دست به جنایت زد. 

در نشست پیشین رسیدگی به این پرونده که ۲۳ تیر۱۳۸۶ در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی «نورا...عزیزمحمدی» و با حضورچهار مستشار (رحیمی، عبدالهی، سالاری و فراهانی) برگزار شد ابتدا نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت.

«آرش سیفی» اعلام کرد:م رضیه ۴۰ ساله متهم است شامگاه ۱۹ مهر ۱۳۸۴ شوهر خواهر همسرش (محمدرضا) را که به همراه برادر شوهرش «غلام» به خانه آنان در منجیل آباد رباط کریم رفته بود خفه کرد.

وی افزود:شوهر مرضیه به نام رضا و پسر بزرگش علی نیز که در این جنایت به او کمک کردند، متهمان ردیف های دوم و سوم هستند.

نماینده دادستان ادامه داد:با توجه به شواهد موجود و درخواست اولیای دم از محضر دادگاه برای متهمان تقاضای مجازات دارم.سپس همسر قربانی و پسر و دخترش در جایگاه اولیای دم قرار گرفتند.

همسر محمدرضا گفت:نمی دانم عروسمان با چه انگیزه ای شوهرم را کشت. محمد رضا آن شب همراه برادر دیگرم «غلام» به خانه رضا رفت تا آنها را که مدتها با هم قهر بودند آشتی دهد اما بی رحمانه کشته شد. به همین خاطر برای جنایتکاران اشد مجازات می خواهم. 

قاضی عزیز محمدی از غلام (برادر متهم ردیف دوم) خواست به عنوان شاهد به تشریح آنچه دیده بپردازد.

غلام توضیح داد:آن شب همراه دامادمان به خانه برادرم رفتیم. قرار نبود شب را آنجا بمانیم اما به اصرار محمد رضا ماندیم. نیمه شب بود که با سرو صدا از خواب بلند شدم و از یک پنجره کوچک دیدم محمد رضا روی زمین افتاده است.

برادرم «رضا» و پسرش دستهای او را گرفته بودند و مرضیه هم گلوی او را فشار می داد.می خواستم از جا بلند شوم که دختر برادرم «آزیتا» و پسر دوم رضا، جلوی مرا گرفتند تا اینکه «محمد رضا» جان داد.من که به شدت ترسیده بودم از آنها خواستم خود را به پلیس معرفی کنند و بدین ترتیب مرضیه و برادم به کلانتری رفتند. 

«مرضیه» هنگامی که رو به روی پنج قاضی شعبه ۷۱ دادگاه کیفری تهران ایستاد جرمش را گردن گرفت. وی گفت:«وقتی محمدرضا و برادر شوهرم به خانه مان آمدند، شام خوردند و من به اتاقم رفتم و خوابیدم. نیمه شب بود که متوجه شدم محمدرضا وارد اتاقم شد. آن شب مشروب خورده بود و من که به افکار شیطانی اش برده بودم دستم را دور گردنش حلقه کردم و آنقدر فشردم تا جانش درآمد. آن موقع بود که همه بیدار شدند.» 

● قاضی:در خون محمدرضا الکل پیدا نشد و پزشکی قانونی هیچ گونه اثر دفاع روی جنازه و بدن تو ندیده است.در این باره چه می گویی؟

مرضیه▪ :نمی دانم.

این زن در دادگاه به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و گردن پسرش علی- متهم ردیف سوم- را گرفت تا نشان دهد چه گونه محمدرضا را خفه کرد.

● قاضی:پزشکی قانونی علت اصلی مرگ را انسداد مجاری بیرونی تنفسی یعنی دهان و بینی اعلام کرده است. تو اما نشان دادی که گلوی او را گرفته بودی. در این باره چه دفاعی داری؟ 

▪ مرضیه:چیز زیادی یادم نیست.تشنج کردم و جزییات را به یادندارم. گزارش ایسکانیوز می افزاید، متهمه همچنین در پاسخ به قاضی که پرسید چرا وقتی محمدرضا را در اتاقت دیدی دادو فریاد نکردی؟ مدعی شد:حال خودم را نمی فهمیدم و فقط برای دفاع از ناموسم او را کشتم. 

نوبت به رضا ۴۴ ساله که رسید اتهام معاونت در آدمکشی را رد کرد:«در این جنایت هیچ نقشی نداشتم.»

● قاضی: دخترت و همچنین برادرت غلام گفته اند تو و پسرت دستهای محمد را گرفته بودید. در این باره چه می گویی؟

▪ رضا: من و پسرم برای اینکه جرم مرضیه کم شود دروغ گفتیم. وقتی به اتاق زنم رفتم محمدرضا را خفه کرده بود.شوهر خواهرم مرد فاسدی بود و به زنان نظر بد داشت.علی ۲۴ ساله نیز گفته های پدرش را تایید کرد:«فقط برای کم شدن جرم مادرم به همدستی با او اعتراف کردم؛زمانی که وارد اتاقش شدم محمدرضا مرده بود.»

با پایان دفاع متهمان ردیف های دوم و سوم، قاضی عزیزمحمدی و چهار مستشار شعبه ۷۱ وارد شور شدند و ادامه رسیدگی به پرونده را به بعد موکول کردند.در محاکمه امروز که برای آخرین بار در شعبه ۷۱ برگزار شد بار دیگر مرضیه ادعای دفاع از ناموس را مطرح و ادعا کرد: انگیزه دیگری برای کشتن محمد رضا نداشتم.

● قاضی عزیزمحمدی : شواهد نشان می دهد محمدرضا از شوهرت پول طلب داشت و آن روز برای تسویه حساب به خانه تان آمده بود، درست است؟

▪ متهمه: من در جریان تسویه حساب مالی نیستم.

همچنین متهمان ردیف دوم و سوم در آخرین دفاع، گفته های پیشن خود را تایید کردند و مدعی شدند دستی در جنایت نداشتند.در پایان، رییس و چهار مستشار شعبه ۷۱ وارد شور شدند تا با توجه به مدرک های موجود به انشای رای بپردازند. 

 

بر گرفته از سایت آفتاب  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]
درباره وبلاگ

خوش آمدید ........................................ قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، ثبت و... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, در کلیه محاکم استان تهران ، البرز و یزد ..............................................
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 239
بازدید کل : 207629
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

موسسه حقوقی چرخ کاریان

این صفحه را به اشتراک بگذارید